Jak podnieść poziom testosteronu? Wpływ testosteronu na potencję


jak podwyższyć poziom testosteronu. testosteron a potencja

Jak podnieść poziom testosteronu?

Nie bez powodu testosteron kojarzony jest głównie z siłą i prawdziwą męskością, a każdy mężczyzna dąży do jak najwyższego poziomu tego hormonu w organizmie. Jest to jak najbardziej uzasadnione, gdyż to właśnie ten hormon determinuje większość cech różnicujących płeć męską. Odgrywa on znaczącą rolę już w łonie matki, kiedy to działanie testosteronu to główny czynnik decydujący o tym, czy rozwiniemy się jako mężczyzna, czy kobieta. Organizm mężczyzny produkuje ok. 7 mg testosteronu dziennie, natomiast kobiecy zaledwie ok. 0,3 mg.  Poziom testosteronu w organizmie wpływa także na nasze codzienne życie. Zależy od niego między innymi samopoczucie, tempo przyrostu masy mięśniowej, libido oraz możliwość osiągnięcia silnej erekcji. Nasuwa się więc pytanie: Jak podnieść poziom testosteronu w organizmie?

jak podwyższyć poziom testosteronu. prawidłowy poziom testosteronu

Jeśli masz problemy z erekcją, odczuwasz zmniejszony popęd seksualny, chcesz poprawić swoją sylwetkę i zwiększyć masę mięśniową, a także po prostu poprawić swoje samopoczucie i poczuć się bardziej męsko? Już dziś zadbaj o swój poziom testosteronu! Poniżej przedstawiamy uniwersalne i proste do zastosowania porady, które pomogą Ci naturalnie podnieść swój poziom testosteronu.

Sposoby na naturalne podniesienie poziomu testosteronu w organizmie:

Zadbaj o spokojny i zdrowy sen

Brzmi banalnie, ale bez odpowiedniej regeneracji nie może być mowy o wysokim poziomie testosteronu! Sypiaj minimum 7 godzin dziennie. Około 70% hormonu wzrostu jest produkowana podczas głębokiego snu. Wnioski nasuwają się same.

Zadbaj o odpowiednią dietę

Nie bez powodu mawia się że jesteśmy tym co jemy. Nieodpowiednia dieta, niskie spożycie białka czy śmieciowe jedzenie są naturalnymi wrogami naszego testosteronu. Dlatego warto już dziś zadbać o to, co jemy! Do czynników, które mogą sprzyjać wzrostowi poziomu testosteronu należą:

  • produkty bogate w kwasy omega-3 takie jak ryby morskie czy olej lniany
  • produkty bogate w witaminę B6: drób, fasola, jajka, banany
  • produkty będące źródłem pełnowartościowego białka mięso drobiowe i chude czerwone mięso
  • produkty bogate w cynk: chude mięso, produkty pełnoziarniste, fasola, jajka
  • warzywa liściaste takie jak kalafior, kapusta, brokuły, brukselka
  • produkty bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczowe np awokado, orzechy, nasiona, oliwa z oliwek

Więcej o wpływie diety na męską potencję piszemy w artykule Dieta na potencję. Wpływ diety na sprawność seksualną

Unikaj stresu

Oczywiście nie jest łatwo wcielić tą radę w życie, ale warto zaopatrzyć się na co dzień w ogromną dawkę pozytywnego myślenia. Podziękują nam za to nie tylko osoby z naszego otoczenia, ale także nasz organizm! Stres i poddawanie się to naturalny wróg produkcji testosteronu. Podczas stresu produkowany jest kortyzol, a ten ma właściwości kataboliczne, osłabiające działanie testosteronu.

Nie doprowadzaj do zbyt dużego poziomu tkanki tłuszczowej

W tkance tłuszczowej w dużych ilościach zawarty jest enzym zwany aromatazą, który przekształca testosteron na estrogen. Im wyższy poziom tkanki tłuszczowej, tym większe ilości estrogenu mogą być produkowane z testosteronu. Prowadzi to oczywiście do spadku poziomu testosteronu.

jak zwiększyć potencję. suplement na potencję Vigrax

Trening siłowy to Twój sprzymierzeniec

Duża intensywność ćwiczeń podnosi poziom testosteronu. Najwydajniejsze pod tym względem są złożone ćwiczenia wielostawowe, angażujące wiele partii mięśniowych, takie jak martwy ciąg, przysiad, wyciskanie na ławce prostej. Przykładowe plany treningowe i więcej informacji na temat wpływu ćwiczeń siłowych na sprawność seksualną znajdziesz w naszym poradniku 3 kroki do zwiększenia potencji!

Uprawiaj seks

Aktywność płciowa pobudza działanie gruczołów nasiennych i za sprawą podwzgórza wpływa na produkcję testosteronu. Zależność jest prosta: im częściej uprawiasz seks, tym wyższy jest Twój popęd i tym bardziej podnosi się Twój poziom testosteronu.

Zrezygnuj z masturbacji

Tego podpunktu nie trzeba jakoś szczególnie komentować, masturbacja i oglądanie pornografii wbrew obiegowym opiniom obniżają poziom testosteronu! Już po tygodniu abstynencji odczuwalny może być jego wzrost nawet o 25%! Więcej o wpływie masturbacji piszemy w artykule Wpływ masturbacji na potencję. Masturbacja a potencja

Zadbaj o właściwą suplementację

Aby utrzymać właściwy poziom testosteronu, a tym bardziej żeby go podnieść, męski organizm domaga się odpowiedniej dawki minerałów i składników aktywnych. W tym przypadku nie warto eksperymentować ani tracić czasu na przereklamowane suplementy, które składem tak naprawdę nie różnią się niczym od zwykłych witamin. Sprawdź nasz OFICJALNY RANKING ŚRODKÓW NA POTENCJĘ i wybierz najlepszy środek dla siebie! Więcej szczegółów znajdziesz na temat środków na potencję i tego, jak podnieść poziom testosteronu również tutaj: Skuteczne środki na potencję

Więcej o tym jak podwyższyć swój poziom testosteronu wspominamy też w naszym poradniku Jak zwiększyć potencję, koniecznie zapoznaj się z nim już teraz!

Dowiedz się też, jak rzucić palenie w 3 prostych krokach!